Bestilling i nettbutikken

Bestill på nettet – og få levert smykke og eller uret ditt!
Hvis du allerede her velger et bestemt ur, kan du bestille og betale det via denne nettsiden med betalingskort. Det er prisen i bestillingsbekreftelsen, som er gjeldende. Vi tar ikke ansvar for en evt. utsolgt vare, og vil informere om tilsvarende, alternative muligheter. Du får en bestillingsbekreftelse umiddelbart etter din bestilling. Prisene er inkl. merverdiavgift. Ditt kjøp er blant annet regulert etter lov om forbrukerkjøp, angrerett, markedsføring, personopplysning og e-handel. (Se https://lovdata.no/) Vi tar forbehold om eventuelle feil når det gjelder pris og informasjon på nettsiden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål, så vi kan gi deg god hjelp og en vellykket handel.

 
BETALING


Du kan betale med VISA eller MASTERCARD. Det kreves ingen gebyrer i forbindelse med betalingen. Beløpet trekkes på ditt kort først når varen er sendt.
 

LEVERING


Din bestilling sendes innen to dager med fast eller fri frakt.


 
ANGRERETT


Du har som forbruker 14 dagers angrerett, når du handler hos oss, ved kjøp på min. 300,-. Angrefristen utløper 14 dager etter du har mottatt varen din. Du skal innen 14 dager fra mottakelse, gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Beskjeden skal gis ved (innsett mail/tlf.nr.) eller ved å bruke angrerettsskjema (last ned og send inn). I meldingen din skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å utnytte din angrerett. Du kan ikke angre ved å bare nekte mottakelse av varen uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.

RETURNERING


Du skal sende din ordre i retur til oss uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter du har gitt oss beskjed om at du ønsker at angre kjøpet. Du må betale de direkte utgiftene i forbindelse med retur av varen. Du står for risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Mangel på originalemballasje kan være et tap av verdi, så for å være sikker på at du vil motta alle pengene i retur, skal varen returneres i originalemballasje.
 


FØLGENDE VARETYPER ER UNNTATT ANGRERETTEN:


Levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.
 

VARENS TILSTAND, NÅR DU SENDER DEN I RETUR:


Du merker at verdien av varen kan være svekket på grunn av annen håndtering enn det som er nødvendig for å bestemme varens art, egenskapene og måten varen fungerer. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte, som om du prøvde den i en fysisk butikk, men du må ikke ta den i normal bruk. Hvis varen er prøvd utover hva som er beskrevet ovenfor, betrakter vi den som brukt, hvilket da betyr at du ved avbestilling av kjøpet kun får en del eller ingenting av kjøpsbeløpet i retur, avhengig av varens handelsmessige verdi.
 

TILBAKEBETALING AV KJØPSBELØPET


Hvis du angrer på kjøpet, får du det beløpet du har betalt til oss tilbake. I tilfelle av en forverring av verdien som du hefter for, fratrekkes dette fra kjøpsbeløpet. Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato hvor vi har mottatt beskjed med din beslutning om at du ønsker å angre denne avtalen. Vi gjennomfører da en tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen. Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Hvis du angrer kjøpet, skal varen sendes til:

Gullsmed O.Førlie A/S

Storgata 3, 1767 Halden
Telefon 69 18 20 33
Org. nr.: 911 902 362

Vi mottaker verken pakker uten levering eller pakker sendt pr. etterkrav.
 

REKLAMASJONSRETT


Kjøpslovens mangel-regler kan gjelde for varekjøp. Når du handler hos oss som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av varen eller annen skadende adferd. Du skal reklamere skriftlig innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være betimelig.  Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for utsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger.
 
Varen sendes til:

Gullsmed O.Førlie A/S

Storgata 3, 1767 Halden
Telefon 69 18 20 33
Org. nr.: 911 902 362

Når du returnerer varen, bes du om å beskrive problemet så detaljert som mulig. Vi mottar verken pakker uten levering eller pakker sendt pr. etterkrav.

 
KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over kjøpet ditt, skal du rette henvendelse til oss på epost: post@forlie.no  eller tlf. 69 18 20 33
 
OPPDATERING
Handelsbetingelsene er sist oppdatert den 01.03.2020.
 

KLIKK & HENT bestilling

Hos oss i Gullsmed O.Førlie A/S har du mulighet til å reservere på nett varen du ønsker å kjøpe, for så å hente varen i butikken vår når det er klart til avhenting.
 

Dette er en gratis tjeneste Gullsmed O.Førlie A/S har utviklet for at du lettere skal kunne sikre deg nettopp det varen du har ventet på, eller vil gi i gave ved en viktig anledning.
 

Etter bestilling:

• Når du har utført ditt valg og gjort en bestilling, mottar du en e-post fra oss som bekreftelse på at ordren er mottatt.
• Vi vil da sørge for at din bestilling ligger klar hos oss for avhenting. Tiden vi trenger for å klargjøre ditt varen, avhenger av om vi har varen i butikk eller om vi har behov for tid til å frakte den fra vårt sentrallager.
• Når vi mottar din bestilling sender vi deg en e-post med beskjed om at du er velkommen til å hentedin bestilling straks – eller ved en nærmere bestemt dag.
• Når din bestilling er klar sender vi deg en sms om at varen er klar og kan hentes.
 varen• Når du har utført ditt valg og gjort en bestilling, mottar du en e-post fra oss som bekreftelse på at ordren er mottatt.
• Vi vil da sørge for at din bestilling ligger klar hos oss for avhenting. Tiden vi trenger for å klargjøre ditt varen, avhenger av om vi har varen i butikk eller om vi har behov for tid til å frakte den fra vårt sentrallager.
• Når vi mottar din bestilling sender vi deg en e-post med beskjed om at du er velkommen til å hentedin bestilling straks – eller ved en nærmere bestemt dag.
• Når din bestilling er klar sender vi deg en sms om at varen er klar og kan hentes.
 

Slik benytter du Gullsmed O.Førlie A/S Klikk og hent:

• Finn varen
• Klikk på ”Kjøp” på varen siden.
• Kontroller handlekurven din og velg klikk og hent.
• Fyll inn bestillingsinformasjonen.
• Velg betalingsmotode og Bekreft din bestilling
• Du mottar deretter bekreftelse på din bestilling på mail fra oss.
• Deretter sender vi en e-post med beskjed om din bestilling er klar – eller når den vil være klar.
• Når vi har din bestilling på lager sender vi deg en e-post.

Forbehold om skrive-/trykkfeil og om varen er utsolgt

Gullsmed O.Førlie A/S tar forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Verken Gullsmed O.Førlie A/S eller kunden er bundet av avtalen om den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en skrive-/trykkefeil. Gullsmed O.Førlie A/S forbeholder seg retten til å kansellere kundens bestilling eller deler av denne dersom varen er utsolgt. Om varen er utsolgt vil kunden få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om erstatningsvare. Kunden kan velge enten å akseptere Gullsmed O.Førlie A/S nye tilbud med de endringer som er nærmere angitt i forhold til kundens opprinnelige bestilling eller å kansellere bestillingen.